Over het retrofeest

Samen naar een feest!
Er zijn zo van die evenementen in het jaar waar ik écht graag naartoe ga. Los van wat er verder die weken nog op de agenda staat en hoeveel babysit er al geweest is. Het nieuwjaarsfeest van mijn toneelvereniging, Theaterspektakel, is er daar één van. Het feestcomité kiest steeds een thema en hoewel ik absoluut niet van verkleedfeestjes houd, probeer ik er toch elk jaar een beetje in mee te gaan.

Het thema was deze keer retro. Het fijne is dat het absoluut geaccepteerd wordt als je er je eigen draai aan geeft en laat dat nu net mijn ding zijn. Onlangs was het carnavalsweek bij ons op school en op decadente donderdag had ik dit kleedje uit mijn kast getrokken. Een vriend reageerde toen dat ik eruit zag als iemand uit "The Great Gatsby" en gezien dat ook een soort van retro is...

"Helaas" bleek de betreffende avond een ramp om babysit voor te vinden en moest Pepijn mij vergezellen naar het feest, maar hoe kom je in godsnaam aan een retro-outfit voor een bijna 2-jarige? Ik besloot er een eigen twist aan te geven. Hij mocht zijn kerstoutfit aandoen, want in deze tijd van het jaar is kerst toch echt wel "retro", niet?

(Leuke bijkomstigheid: in de verkiezing van best verklede man kreeg Pepijn wel 7 voorkeursstemmen achter zijn naam!)

Reacties